U hebt het recht om uw eigen gegevens op te vragen en het bekijken, het 'recht van inzage'. U kunt de gegevens opvragen bij iedere bank in Nederland gevestigd. Wanneer u inzage wilt hebben in uw gegevens zult u zich persoonlijk moeten identificeren, het is dus niet mogelijk om voor andere mensen inzage aan te vragen.
woensdag 20 april 2011
Waarom geen inzage via Internet of telefoon?
Het is helaas niet mogelijk om via telefoon uw gegevens op te vragen. Om inzage te doen moet u zich namelijk identificeren. Dit om te voorkomen dat uw gegevens in verkeerde handen vallen. Ook via internet kunt u geen inzage doen. Hiervoor vinden wij de mogelijke beveiliging niet toereikend. BKR beschikt namelijk niet over een uniek gegeven waarmee wij via internet uw identiteit kunnen vastleggen, zoals het burgerservicenummer of DigiD. Beide identificatiemogelijkheden worden vooral door overheidsinstellingen gebruikt. BKR is geen overheidsinstelling en heeft geen toestemming om het burgerservicenummer of de DigiD-functionaliteit te gebruiken.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten